Winterswijk, Netherlands
Terug

‘Medisch wonder’ Colette voltooide na horrorcrash de marathon:

Colette-marathon
peter |  | Aangepast op

EIBERGEN - Haar behandelend arts noemt haar een medisch wonder. De afgelopen tijd heeft ze keihard getraind om die woorden nog eens extra kracht bij te zetten. En met succes: Colette Gomez uit Eibergen voltooide afgelopen weekend de marathon van Eindhoven. Waarmee ze andermaal een belangrijk hoofdstuk heeft bijgeschreven in haar revalidatieproces.

 Het was april vorig jaar toen de triatlete na een training zwaargewond raakte nadat ze met haar racefiets in de tunnel bij sportpark De Bijenkamp frontaal op twee tegemoetkomende fietsers klapte. Ze lag in coma en vocht dagenlang voor haar leven, waarbij het maar de vraag was of ze het zou halen. Na uiteindelijk zo’n twintig weken in het ziekenhuis te hebben doorgebracht, kwam ze in september weer thuis. Om vervolgens al na enkele dagen de trainingen te hervatten.

Al was duidelijk dat ze nog een hele lange weg te gaan had. “Dat mijn behandelend arts me een medisch wonder noemt, zegt wel veel over waar ik vandaan kom. Mijn arts zei ook dat ik mijn voorspoedige herstel voor een heel groot te danken heb aan mijn goede conditie.”

Marathon lopen Nadat ze de smaak weer te pakken kreeg, kwam ze dit voorjaar op het idee de marathon van Eindhoven te lopen. Om op die manier geld in te zamelen voor de Hersenstichting. “Van nabij weet ik nu hoe belangrijk hersenen voor een mens zijn. Zelf ben ik goed hersteld, dat gun ik iedereen”, zei ze daar eerder over. De wedstrijd afgelopen zondag ging boven verwachting. Colette liep met 3.46 uur een keurige tijd, maar belangrijker nog: ze zamelde ruim 7.000 euro in. “En daar komt nog de opbrengst bovenop van de actie die de sportwinkel Woest - waar ik in het triatlonteam zit - voor mij heeft opgezet. Ook nog eens ruim duizend euro.”

Goed gevoel Ze blikt dan ook met een erg positief gevoel terug op de marathon: “Ik heb hiermee een belangrijke periode in mijn leven af kunnen sluiten en wil me nu vooral weer richten op de toekomst.”

Voor meer informatie en donaties: www.voordehersenstichting.nl/fundraisers/colette-gomez

Lees ook

foto boek burgemeester juni 2026

Jubileum Molen Bataaf: boek en historische fietstocht

WINTERSWIJK - Met een goed bezochte receptie vierde Stichting Molen Bataaf vrijdag, samen met vele vrijwilligers, buren en andere relaties die zich betrokken voelen bij de molen, twee jubilea: het 25-jarig bestaan van de stichting en de 225e verjaardag van de molen. Ook burgemeester Baukje Dijkstra was aanwezig bij deze dubbele jubileumviering.

Wethouder Elvira Schepers

Wethouder Elvira Schepers-Jansen neemt afscheid na zeven betrokken jaren in Winterswijk

WINTERSWIJK - Na zeven jaar inzet voor de Winterswijkse samenleving neemt wethouder Elvira Schepers-Jansen afscheid van haar functie. In deze periode heeft zij zich, samen met inwoners, organisaties en partners, met hart en ziel ingezet voor een sociaal en verbonden Winterswijk.

GTW 475 rondrit naar houtzagerij Nijhuis Groenlo

Cultuurbus rijdt op 21 juni naar Kasteel Slangenburg

WINTERSWIJK - Vorig jaar jaar startten Sociaal Team de Post, Transit Oost, gemeente Winterswijk en Boogie Woogie met de Cultuurbus. Dat was zo’n succes dat er ook dit jaar weer met de bus gereden wordt. De eerste rit zijn inmiddels geweest. Vrijdag 19 juni is de volgende. Die rit gaat naar Kasteel Slangenburg in Doetinchem.

seniorencamping beth san aalten

Seniorencamping Beth San Aalten een blijvertje

AALTEN - Voor het derde jaar wordt de prachtige tuin achter woonzorgcentrum Beth San aan de Ludgerstraat in Aalten omgetoverd tot een heuse doch tijdelijke camping. Bungalowtenten uit de jaren 70, oude kleine caravans aangevuld met meer zomerse sferen laten je terugkeren naar vervlogen tijden. Dit jaar zal ook vrijetijdsmarkt Obelink een deel van de aankleding verzorgen.

storage share

Storage Share opent locatie in Winterswijk

WINTERSWIJK – In Winterswijk is een nieuwe aanbieder van opslagruimte neergestreken. Aan de Ambachtstraat 75 wordt een bestaand bedrijfsgebouw ingericht als self‑storagevoorziening. De locatie krijgt een totale oppervlakte van 4.500 vierkante meter. De eerste opslagunits zijn inmiddels in gebruik genomen; de rest volgt in fases naarmate de verbouwing vordert.

gemeente

College presenteert jaarrekening 2025

WINTERSWIJK - Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Winterswijk heeft de jaarrekening over 2025 vastgesteld. In dit document blikt de gemeente terug op de belangrijkste financiële en inhoudelijke ontwikkelingen van het afgelopen jaar. De gemeenteraad neemt op donderdag 25 juni een definitief besluit over de jaarstukken.