Winterswijk, Netherlands
Terug

Laatste fase aanpassing N18 bij Varsseveld

michiel |  | Aangepast op

Aannemer BAM start in opdracht van Rijkswaterstaat in november met de laatste fase van reconstructie van de N18 bij Varsseveld. In de maand november werkt BAM aan N18 tussen de aansluiting van A18-N18 en de Zelhemseweg (N330). Daarnaast worden de werkzaamheden aan de fietstunnel bij de Hiddinkdijk afgerond. Het verkeer op en naar de N18 moet rekening houden met omleidingsroutes en langere reistijden.

 

Drie nachtelijke afsluitingen

Op donderdag 2 november, vrijdag 3 november en donderdag 23 november wordt van 19.00 uur tot en met 06.00 uur gewerkt aan de N18 tussen de aansluiting van de A18-N18 en de Zelhemseweg. Tijdens deze nachtafsluiting kan het verkeer geen gebruikmaken van de kruising bij de Zelhemseweg.

 

Werkzaamheden bij de A18

Van maandag 13 november tot en met vrijdagochtend 17 november wordt er dag en nacht gewerkt aan de aansluiting N18-A18. Gedurende de werkzaamheden kan het verkeer overdag gebruik blijven maken van de aansluiting. Tijdens de nachten is de aansluiting echter gesloten van 19.00 tot 06.00 uur. Verkeer dient rekening te houden met een lagere maximum snelheid, omleidingsroutes en langere reistijden.

 

Omleidingsroutes

Gele borden geven ter plaatse informatie over de omleidingsroutes. Omleidingsroutes zijn ook te

vinden op www.bambouwtN18.nl. Bij ongunstige weersomstandigheden of onverwachte omstandigheden kunnen de werkzaamheden worden uitgesteld.

 

Meer informatie

Heeft u vragen over de werkzaamheden? Kijk dan op www.bambouwtN18.nl, bel met de gratis informatielijn van Rijkswaterstaat: 0800-8002 of kijk op www.rijkswaterstaat.nl.

 

Meer informatie over de Nieuwe Twenteroute vindt u op www.rijkswaterstaat.nl/nieuwetwenteroute en op Facebook en Instagram @nieuwetwenteroute.

 

De Nieuwe Twenteroute

De N18 tussen Varsseveld en Enschede wordt vernieuwd. Tussen Varsseveld en Lichtenvoorde past Rijkswaterstaat de weg aan. Tussen Groenlo en Enschede gaat een 27 kilometerlange nieuwe N18 om de kernen van Eibergen, Haaksbergen en Usselo heen. Hiermee maakt Rijkswaterstaat van de N18 een Nieuwe Twenteroute. Deze Nieuwe Twenteroute wordt een weg die veiliger is om over te rijden of over te steken, waardoor minder verkeersslachtoffers vallen. De nieuwe weg gaat de leefbaarheid in Eibergen, Haaksbergen en Usselo vergroten en past in het mooie landelijke gebied van de Achterhoek en Twente. De weg zorgt dat Achterhoekers en Twentenaren sneller van A naar B komen en maakt daarmee dat de regio interessant is om in te wonen, te werken en te ondernemen.

 

Rijkswaterstaat werkt nauw samen met de provincies Gelderland en Overijssel, de gemeenten in de regio en de waterschappen om de Nieuwe Twenteroute te realiseren. De Nieuwe Twenteroute is naar verwachting in het voorjaar van 2018 klaar.

Lees ook

College B&W

Nieuwe wethouders aangesteld

WINTERSWIJK - De gemeenteraad van de gemeente Winterswijk heeft vier nieuwe wethouders benoemd en geïnstalleerd. Voor de huidige bestuursperiode 2026-2030 zijn dat wethouders Sandra Metaal-ten Dolle (Voor Winterswijk), Gosse Visser (Voor Winterswijk), Loes ten Dolle (D66) en Mark ten Pas (PvdA). De benoeming vond plaats op dinsdag 23 juni 2026 tijdens de raadsvergadering.

gemeentehuis_winterswijk

Nieuwe coalitie bouwt aan morgen

WINTERSWIJK - Met een nieuw hoofdlijnenakkoord Bouwen aan morgen zetten Voor Winterswijk, D66 Winterswijk en PvdA Winterswijk een duidelijke richting neer. In het akkoord wordt er gekozen voor vier grote thema’s die de partijen belangrijk vinden om Winterswijk sterk te houden en vooruit te brengen. Deze grote thema’s zijn Investeren in de jeugd, Een toekomstbestendig buitengebied, Bouwen aan een sterke samenleving en Ruimte voor Wonen, werken en ontmoeten.

knilmilitairen

Onthulling Moluks KNIL-monument in Winterswijk

WINTERSWIJK - Op zaterdag 27 juni 2026 vindt op de Algemene Begraafplaats aan de Kerkhoflaan de onthulling plaats van een nieuw Moluks KNIL-monument. De plechtigheid begint om 14.30 uur en vormt een eerbetoon aan de eerste generatie Molukse oud-KNIL-militairen en hun echtgenotes die zich in Winterswijk vestigden.

Foto certificering DigiTaalhuis 2026

DigiTaalhuis Achterhoek behaalt kwaliteitscertificaat met hoge score

ACHTERHOEK - DigiTaalhuis Achterhoek heeft opnieuw het officiële kwaliteitscertificaat ontvangen van de Certificeringsorganisatie Bibliotheekwerk, Cultuur en Taal (CBCT). Met een totaalscore van 61 van de 69 punten laat DigiTaalhuis Achterhoek zien dat de kwaliteit stevig op orde is. De score ligt ruim boven de minimale certificeringsscore én boven het landelijk gemiddelde.

HenkPen_DOA-18

Geslaagde bijeenkomst Duurzaam Ondernemerscentrum Achterhoek (DOA) bij Henk Pen in Groenlo

GROENLO - Duurzaam Ondernemerscentrum Achterhoek bracht op 11 juni ondernemers uit de regio samen voor een inspirerende bijeenkomst bij Henk Pen Campers en Caravans in Groenlo. De spiksplinternieuwe locatie vormde een treffend praktijkvoorbeeld van toekomstbestendig ondernemerschap in de Achterhoek.

2026-06 PvdA PRO in De Zwaan foto PRO Winterswijk

Einde aan 125 jaar arbeiderspartijen in Winterswijk

WINTERSWIJK - Met een vergadering in De Zwaan is dinsdag 16 juni een punt gezet achter 125 jaar arbeiderspartijen in Winterswijk. 35 lokale leden van de Partij van de Arbeid en GroenLinks waren getuige hoe de laatste bijeenkomst van PvdA Winterswijk overging in de eerste vergadering van PRO Winterswijk.