Winterswijk, Netherlands
Terug

Toos Bastiaansen ontvangt erepenning NLPO

Toos-bastiaanse
peter |  | Aangepast op
Toos Bastiaansen heeft gisteren de Erepenning Nederlandse Lokale Publieke Omroepen ontvangen. Toos is al sinds 1984 intensief betrokken bij de landelijke organisatie van de lokale omroepen, zowel bij de OLON als de NLPO. Na meer dan 40 jaar voor de sector te hebben gewerkt, gaat zij nu met vervroegd pensioen. Ze ontvangt de erepenning vanwege haar grote betekenis voor de lokale omroepsector en de sectororganisatie NLPO. De erepenning werd uitgereikt tijdens het afscheid van Toos, met oud-collega’s, familie, medewerkers van lokale omroepen en bekenden met wie zij in de afgelopen jaren heeft samengewerkt. Voormalig directeur-bestuurder van de NLPO, Marc Visch, reikte de erepenning uit. “Er kan geen twijfel over bestaan dat Toos zich heeft onderscheiden met uitzonderlijke en unieke bijdragen aan de lokale publieke omroepsector én de NLPO. Ruim 40 jaar heeft zij zich onvermoeibaar ingezet voor een volwaardige en volwassen lokale omroepsector in Nederland”, vertelt Marc Visch. Hij vervolgd: “Toos was het geheugen van de NLPO en de omroepsector. Haar kennis en expertise staan buiten kijf. Maar wat Toos ook bijzonder maakt, is haar warme en leuke karakter, dat ondanks haar grote passie voor haar werk altijd ook weet te relativeren. Het is dan ook meer dan vanzelfsprekend dat de erepenning Nederlandse Lokale Publieke Omroepen aan Toos is toegekend”. “Ik ben er ontzettend blij mee. Ik heb 42 jaar voor de sector gewerkt die dit jaar 50 jaar bestaat. Ik heb altijd oprecht gewerkt aan de ondergewaardeerde sector die nu eindelijk mag doorstomen. Dit is de erkenning dat ik daaraan heb bijgedragen, en ik ben blij dat anderen dit ook zo hebben gevoeld”, vertelt Toos Bastiaansen. “Die erepenning past mij wel”, sluit ze lachend af. Over de erepenning De NLPO heeft in 2019 de onderscheiding Erepenning Nederlandse Lokale Publieke Omroepen ingesteld. Deze erepenning is bedoeld voor personen die zich onderscheiden door exceptionele en unieke prestaties voor de omroepsector en/of de NLPO. De penning is nu voor de derde keer uitgereikt. Bron: NLPO

Lees ook

foto boek burgemeester juni 2026

Jubileum Molen Bataaf: boek en historische fietstocht

WINTERSWIJK - Met een goed bezochte receptie vierde Stichting Molen Bataaf vrijdag, samen met vele vrijwilligers, buren en andere relaties die zich betrokken voelen bij de molen, twee jubilea: het 25-jarig bestaan van de stichting en de 225e verjaardag van de molen. Ook burgemeester Baukje Dijkstra was aanwezig bij deze dubbele jubileumviering.

Wethouder Elvira Schepers

Wethouder Elvira Schepers-Jansen neemt afscheid na zeven betrokken jaren in Winterswijk

WINTERSWIJK - Na zeven jaar inzet voor de Winterswijkse samenleving neemt wethouder Elvira Schepers-Jansen afscheid van haar functie. In deze periode heeft zij zich, samen met inwoners, organisaties en partners, met hart en ziel ingezet voor een sociaal en verbonden Winterswijk.

GTW 475 rondrit naar houtzagerij Nijhuis Groenlo

Cultuurbus rijdt op 21 juni naar Kasteel Slangenburg

WINTERSWIJK - Vorig jaar jaar startten Sociaal Team de Post, Transit Oost, gemeente Winterswijk en Boogie Woogie met de Cultuurbus. Dat was zo’n succes dat er ook dit jaar weer met de bus gereden wordt. De eerste rit zijn inmiddels geweest. Vrijdag 19 juni is de volgende. Die rit gaat naar Kasteel Slangenburg in Doetinchem.

seniorencamping beth san aalten

Seniorencamping Beth San Aalten een blijvertje

AALTEN - Voor het derde jaar wordt de prachtige tuin achter woonzorgcentrum Beth San aan de Ludgerstraat in Aalten omgetoverd tot een heuse doch tijdelijke camping. Bungalowtenten uit de jaren 70, oude kleine caravans aangevuld met meer zomerse sferen laten je terugkeren naar vervlogen tijden. Dit jaar zal ook vrijetijdsmarkt Obelink een deel van de aankleding verzorgen.

storage share

Storage Share opent locatie in Winterswijk

WINTERSWIJK – In Winterswijk is een nieuwe aanbieder van opslagruimte neergestreken. Aan de Ambachtstraat 75 wordt een bestaand bedrijfsgebouw ingericht als self‑storagevoorziening. De locatie krijgt een totale oppervlakte van 4.500 vierkante meter. De eerste opslagunits zijn inmiddels in gebruik genomen; de rest volgt in fases naarmate de verbouwing vordert.

gemeente

College presenteert jaarrekening 2025

WINTERSWIJK - Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Winterswijk heeft de jaarrekening over 2025 vastgesteld. In dit document blikt de gemeente terug op de belangrijkste financiële en inhoudelijke ontwikkelingen van het afgelopen jaar. De gemeenteraad neemt op donderdag 25 juni een definitief besluit over de jaarstukken.