Winterswijk, Netherlands
Terug

Warm weer tijdens Obbink-run

obbink-run-180623-archeus
peter |  | Aangepast op
Vincent te Brake van het organiserende Archeus was op de 5 km snel uit de startblokken en leidde van start tot de finish de groep lopers aan. Sjoerd Wiecherink (Doetinchem) en Christian Roeterink (Breedenbroek) volgden op een kleine minuut. Bij de vrouwen was Wendy van Bronkhorst uit Harreveld de eerste die de finish lijn na 5 kilometer passeerde. Zij noteerde een tijd net boven de 20 minuten en liet de concurrentie op ruime achterstand. Toch liepen Gabrielle Bruil uit Aalten (de nr 2) Anouk Zwaan uit Neede beide een nette tijd. Pim Elferink van Cifla uit Nijmegen liep ogenschijnlijk ontspannen naar de eerste plek op de 10km. Hij had direct na de finish nog voldoende lucht voor een interview met speaker Jan ten Hagen. Gerben Schreurs kon het eerste deel van de 10 kilometer het tempo van Pim nog volgen. Maar Gerben, hij vierde een maand geleden nog zijn 25 jarig lidmaatschap bij Archeus, gaf aan “met dit weer liep de energie later in de wedstrijd weg” . Hij veroverde met ruim een minuut voor Ward Morsink de tweede plek. Sandra Wassink maakte geen geheim van haar huidige vorm. De Archeus atlete liet de concurrentie op het parcours van 10 km door het Gossinkbos en onverharde wegen rond de atletiekbaan, ver achter zich. De jeugd was te zien op de 1 en 2 kilometer. Na 100 meter op de atletiekbaan liepen zij een rondje achter de Hunenbulten, Achterweg en Bataafseweg. Aan de 1 kilometer deden 5 atleten met frame runners mee. Het parcours was voor hen extra uitdagend maar dat weerhield hen niet om in een keurige tijd te finishen. Met deelname uit de regio en enkele deelnemers van verder weg kan de organisatie terug kijken op een warme en geslaagde editie van de Obbink Run. De volledige uitslagen en foto’s vindt u op www.av-archeus.nl

Lees ook

foto boek burgemeester juni 2026

Jubileum Molen Bataaf: boek en historische fietstocht

WINTERSWIJK - Met een goed bezochte receptie vierde Stichting Molen Bataaf vrijdag, samen met vele vrijwilligers, buren en andere relaties die zich betrokken voelen bij de molen, twee jubilea: het 25-jarig bestaan van de stichting en de 225e verjaardag van de molen. Ook burgemeester Baukje Dijkstra was aanwezig bij deze dubbele jubileumviering.

Wethouder Elvira Schepers

Wethouder Elvira Schepers-Jansen neemt afscheid na zeven betrokken jaren in Winterswijk

WINTERSWIJK - Na zeven jaar inzet voor de Winterswijkse samenleving neemt wethouder Elvira Schepers-Jansen afscheid van haar functie. In deze periode heeft zij zich, samen met inwoners, organisaties en partners, met hart en ziel ingezet voor een sociaal en verbonden Winterswijk.

GTW 475 rondrit naar houtzagerij Nijhuis Groenlo

Cultuurbus rijdt op 21 juni naar Kasteel Slangenburg

WINTERSWIJK - Vorig jaar jaar startten Sociaal Team de Post, Transit Oost, gemeente Winterswijk en Boogie Woogie met de Cultuurbus. Dat was zo’n succes dat er ook dit jaar weer met de bus gereden wordt. De eerste rit zijn inmiddels geweest. Vrijdag 19 juni is de volgende. Die rit gaat naar Kasteel Slangenburg in Doetinchem.

seniorencamping beth san aalten

Seniorencamping Beth San Aalten een blijvertje

AALTEN - Voor het derde jaar wordt de prachtige tuin achter woonzorgcentrum Beth San aan de Ludgerstraat in Aalten omgetoverd tot een heuse doch tijdelijke camping. Bungalowtenten uit de jaren 70, oude kleine caravans aangevuld met meer zomerse sferen laten je terugkeren naar vervlogen tijden. Dit jaar zal ook vrijetijdsmarkt Obelink een deel van de aankleding verzorgen.

storage share

Storage Share opent locatie in Winterswijk

WINTERSWIJK – In Winterswijk is een nieuwe aanbieder van opslagruimte neergestreken. Aan de Ambachtstraat 75 wordt een bestaand bedrijfsgebouw ingericht als self‑storagevoorziening. De locatie krijgt een totale oppervlakte van 4.500 vierkante meter. De eerste opslagunits zijn inmiddels in gebruik genomen; de rest volgt in fases naarmate de verbouwing vordert.

gemeente

College presenteert jaarrekening 2025

WINTERSWIJK - Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Winterswijk heeft de jaarrekening over 2025 vastgesteld. In dit document blikt de gemeente terug op de belangrijkste financiële en inhoudelijke ontwikkelingen van het afgelopen jaar. De gemeenteraad neemt op donderdag 25 juni een definitief besluit over de jaarstukken.