Winterswijk, Netherlands
Terug

Zaterdag 3 augustus: inloopochtend bij Hospicegroep De Lelie

20200721_DHF_7350
peter |  | Aangepast op
Winterswijk - Hospicegroep De Lelie opent elke eerste zaterdag van de maand haar deuren voor iedereen die meer wil weten over het hospice, thuiswaken of vrijwilligerswerk. Ook in augustus, om precies te zijn op zaterdag 3 augustus, verwelkomt de hospicegroep graag iedereen die meer wil weten over het hospice, nachtwaken en vrijwilligerswerk. Als mensen nog maar kort te leven hebben, biedt Hospicegroep De Lelie hen steun en liefdevolle verzorging. Ook bieden de vrijwilligers steun aan de naasten van de mensen die in het hospice verblijven en/of bieden zij thuiswaken om mantelzorgers te ontlasten. Vrijwilligers Elly en Wilma, beide al jarenlang vrijwilliger bij het hospice, vertellen bezoekers hier graag meer over tijdens de inloopochtend van zaterdag 3 augustus aanstaande. Cursus Vrijwilligers zijn enorm belangrijk voor de hospicegroep. Zonder hen kan de hospicegroep de door gasten en mantelzorgers zo gewaardeerde zorg niet bieden. Er is ruimte voor nieuwe vrijwilligers. Begin september start de half jaarlijkse scholing voor nieuwe vrijwilligers. Wie belangstelling heeft dit mooie vrijwilligerswerk te doen, is van harte uitgenodigd zaterdag 3 augustus langs te komen om meer te weten te komen over het werken als vrijwilliger bij de hospicegroep. Wie in september de scholing start, kan snel aan de slag. Inloopochtend De inloopochtend is zaterdag 3 augustus van 11 uur tot 12.30 uur in het hospice op Leliestraat 36 in Winterswijk. Iedereen is welkom: mensen die overwegen om in een hospice te verblijven, mensen die gebruik willen maken van waken, zorgprofessionals, mensen met belangstelling voor dit bijzondere vrijwilligerswerk of mensen die nieuwsgierig zijn naar het reilen en zeilen van een hospice. De Hospicegroep Hospicegroep De Lelie ondersteunt met name de inwoners van gemeente Winterswijk, Aalten, Oost-Gelre en Berkelland. De hospice is zowel met de auto als met de trein goed bereikbaar. De hospicegroep is altijd op zoek naar nieuwe vrijwilligers uit de regio, zowel voor het hospice als het thuiswaken. Belangstellenden kunnen zich aanmelden: telefonisch, via de site of tijdens de inloopochtend. Aanmelden voor de inloopochtend is niet nodig. Meer informatie is te vinden op www.hospicegroepdelelie.nl.

Lees ook

foto boek burgemeester juni 2026

Jubileum Molen Bataaf: boek en historische fietstocht

WINTERSWIJK - Met een goed bezochte receptie vierde Stichting Molen Bataaf vrijdag, samen met vele vrijwilligers, buren en andere relaties die zich betrokken voelen bij de molen, twee jubilea: het 25-jarig bestaan van de stichting en de 225e verjaardag van de molen. Ook burgemeester Baukje Dijkstra was aanwezig bij deze dubbele jubileumviering.

Wethouder Elvira Schepers

Wethouder Elvira Schepers-Jansen neemt afscheid na zeven betrokken jaren in Winterswijk

WINTERSWIJK - Na zeven jaar inzet voor de Winterswijkse samenleving neemt wethouder Elvira Schepers-Jansen afscheid van haar functie. In deze periode heeft zij zich, samen met inwoners, organisaties en partners, met hart en ziel ingezet voor een sociaal en verbonden Winterswijk.

GTW 475 rondrit naar houtzagerij Nijhuis Groenlo

Cultuurbus rijdt op 21 juni naar Kasteel Slangenburg

WINTERSWIJK - Vorig jaar jaar startten Sociaal Team de Post, Transit Oost, gemeente Winterswijk en Boogie Woogie met de Cultuurbus. Dat was zo’n succes dat er ook dit jaar weer met de bus gereden wordt. De eerste rit zijn inmiddels geweest. Vrijdag 19 juni is de volgende. Die rit gaat naar Kasteel Slangenburg in Doetinchem.

seniorencamping beth san aalten

Seniorencamping Beth San Aalten een blijvertje

AALTEN - Voor het derde jaar wordt de prachtige tuin achter woonzorgcentrum Beth San aan de Ludgerstraat in Aalten omgetoverd tot een heuse doch tijdelijke camping. Bungalowtenten uit de jaren 70, oude kleine caravans aangevuld met meer zomerse sferen laten je terugkeren naar vervlogen tijden. Dit jaar zal ook vrijetijdsmarkt Obelink een deel van de aankleding verzorgen.

storage share

Storage Share opent locatie in Winterswijk

WINTERSWIJK – In Winterswijk is een nieuwe aanbieder van opslagruimte neergestreken. Aan de Ambachtstraat 75 wordt een bestaand bedrijfsgebouw ingericht als self‑storagevoorziening. De locatie krijgt een totale oppervlakte van 4.500 vierkante meter. De eerste opslagunits zijn inmiddels in gebruik genomen; de rest volgt in fases naarmate de verbouwing vordert.

gemeente

College presenteert jaarrekening 2025

WINTERSWIJK - Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Winterswijk heeft de jaarrekening over 2025 vastgesteld. In dit document blikt de gemeente terug op de belangrijkste financiële en inhoudelijke ontwikkelingen van het afgelopen jaar. De gemeenteraad neemt op donderdag 25 juni een definitief besluit over de jaarstukken.