Winterswijk, Netherlands
Terug

Geen waterstofstation in Winterswijk

michiel |  | Aangepast op
Het college van burgemeester en wethouders wil niet over gaan tot het realiseren of ondersteunen van een waterstoftankstation. Verwarming van gebouwen op een nieuw bedrijventerrein zal niet met waterstof gebeuren, maar volledig elektrisch, met behulp van warmtepompen. Dat heeft het college  besloten op basis van de resultaten van het onderzoeksrapport waterstoftoepassingen Winterswijk. Er zal een haalbaarheidsonderzoek worden uitgevoerd om het raadhuis te verwarmen met een kleine elektrolyser en een (waterstof) CV-ketel.
Uit het onderzoek naar waterstoftoepassingen bleek dat er op dit moment nog te veel belemmeringen en te weinig afnemers zijn om tot het plaatsen van een waterstoftankstation over te gaan. De productie van waterstof is een duur proces. Voor de elektriciteitsbehoefte van een bedrijventerrein zijn de mogelijkheden van opwekking via waterstof op dit moment te gering. Wel is er per bedrijf een mogelijkheid om een combinatie, zoals nu voor het raadhuis wordt onderzocht, te realiseren. Grootschalige productie is nu dus niet aan de orde, net zomin als een waterstoftankstation voor auto's.

Lees ook

foto boek burgemeester juni 2026

Jubileum Molen Bataaf: boek en historische fietstocht

WINTERSWIJK - Met een goed bezochte receptie vierde Stichting Molen Bataaf vrijdag, samen met vele vrijwilligers, buren en andere relaties die zich betrokken voelen bij de molen, twee jubilea: het 25-jarig bestaan van de stichting en de 225e verjaardag van de molen. Ook burgemeester Baukje Dijkstra was aanwezig bij deze dubbele jubileumviering.

Wethouder Elvira Schepers

Wethouder Elvira Schepers-Jansen neemt afscheid na zeven betrokken jaren in Winterswijk

WINTERSWIJK - Na zeven jaar inzet voor de Winterswijkse samenleving neemt wethouder Elvira Schepers-Jansen afscheid van haar functie. In deze periode heeft zij zich, samen met inwoners, organisaties en partners, met hart en ziel ingezet voor een sociaal en verbonden Winterswijk.

GTW 475 rondrit naar houtzagerij Nijhuis Groenlo

Cultuurbus rijdt op 21 juni naar Kasteel Slangenburg

WINTERSWIJK - Vorig jaar jaar startten Sociaal Team de Post, Transit Oost, gemeente Winterswijk en Boogie Woogie met de Cultuurbus. Dat was zo’n succes dat er ook dit jaar weer met de bus gereden wordt. De eerste rit zijn inmiddels geweest. Vrijdag 19 juni is de volgende. Die rit gaat naar Kasteel Slangenburg in Doetinchem.

seniorencamping beth san aalten

Seniorencamping Beth San Aalten een blijvertje

AALTEN - Voor het derde jaar wordt de prachtige tuin achter woonzorgcentrum Beth San aan de Ludgerstraat in Aalten omgetoverd tot een heuse doch tijdelijke camping. Bungalowtenten uit de jaren 70, oude kleine caravans aangevuld met meer zomerse sferen laten je terugkeren naar vervlogen tijden. Dit jaar zal ook vrijetijdsmarkt Obelink een deel van de aankleding verzorgen.

storage share

Storage Share opent locatie in Winterswijk

WINTERSWIJK – In Winterswijk is een nieuwe aanbieder van opslagruimte neergestreken. Aan de Ambachtstraat 75 wordt een bestaand bedrijfsgebouw ingericht als self‑storagevoorziening. De locatie krijgt een totale oppervlakte van 4.500 vierkante meter. De eerste opslagunits zijn inmiddels in gebruik genomen; de rest volgt in fases naarmate de verbouwing vordert.

gemeente

College presenteert jaarrekening 2025

WINTERSWIJK - Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Winterswijk heeft de jaarrekening over 2025 vastgesteld. In dit document blikt de gemeente terug op de belangrijkste financiële en inhoudelijke ontwikkelingen van het afgelopen jaar. De gemeenteraad neemt op donderdag 25 juni een definitief besluit over de jaarstukken.