Winterswijk, Netherlands
Terug

Marissa Tervoert Nederlands kampioen kegelen

Schermafbeelding-2018-05-06-om-22.45.01
michiel |  | Aangepast op

Marissa op de hoogste trede. Foto: PR

Marissa Tervoert is bekroond tot Nederlands kampioen kegelen bij de dames tijdens het NK Kegelen in Malden. "In het bestaan van de Winterwijkse Kegelbond heeft nog nooit iemand het gepresteerd om in de hoogste klasse (A-klasse) dit te bereiken", laat Gerrit Hendriksen, voorzitter van de Winterswijkse Kegelbond, weten. "Wij zijn als Winterswijkse kegelaars trots op Marissa."

De Winterswijkse deelname in Malden bestond uit twee heren dames. Marissa werd eerste in de A-categorie met een gemiddelde score van 84.11. Vera Lensink, die zich ook plaatste voor de finale, eindigde als vierde met een gemiddelde van 81.56. 

De deelname bij de heren bestond uit Sven Tervoert en en Ben Woordes. Sven werd negende met een gemiddelde van 85.78 en Ben eindigde op een vijftiende plek met een gemiddelde score van 83.89. "Ook een perfect resultaat tussen de nationale toppers", aldus de voorzitter van de Winterswijkse Kegelbond.

Zondagavond om 20.00 uur vindt de huldiging plaats bij de kegelbanen van het Hamaland bij Party Centrum Nijenhuis.

Lees ook

Taarten voor chauffeurs Arriva

SP Winterswijk steunt stakende RRReis-chauffeurs met taartactie

GROENLO – Leden van SP Winterswijk hebben woensdag de stakende RRReis‑chauffeurs van Arriva in Groenlo bezocht. Als blijk van waardering en solidariteit deelden zij ter plekke taarten uit.

menzisfonds schenkt Richard Jongetjes en Yoran Boland

Zorgverzekeraar Menzis schenkt € 1.500 aan moestuinproject Bredevoort

BREDEVOORT - Zorgverzekeraar Menzis heeft een bijdrage van € 1.500 toegekend aan het moestuinproject in Bredevoort. De schenking wordt gebruikt voor de aanschaf van een tuinkas, waarmee het project de mogelijkheden voor het kweken van groenten en planten aanzienlijk kan uitbreiden

College B&W

Nieuwe wethouders aangesteld

WINTERSWIJK - De gemeenteraad van de gemeente Winterswijk heeft vier nieuwe wethouders benoemd en geïnstalleerd. Voor de huidige bestuursperiode 2026-2030 zijn dat wethouders Sandra Metaal-ten Dolle (Voor Winterswijk), Gosse Visser (Voor Winterswijk), Loes ten Dolle (D66) en Mark ten Pas (PvdA). De benoeming vond plaats op dinsdag 23 juni 2026 tijdens de raadsvergadering.

gemeentehuis_winterswijk

Nieuwe coalitie bouwt aan morgen

WINTERSWIJK - Met een nieuw hoofdlijnenakkoord Bouwen aan morgen zetten Voor Winterswijk, D66 Winterswijk en PvdA Winterswijk een duidelijke richting neer. In het akkoord wordt er gekozen voor vier grote thema’s die de partijen belangrijk vinden om Winterswijk sterk te houden en vooruit te brengen. Deze grote thema’s zijn Investeren in de jeugd, Een toekomstbestendig buitengebied, Bouwen aan een sterke samenleving en Ruimte voor Wonen, werken en ontmoeten.

knilmilitairen

Onthulling Moluks KNIL-monument in Winterswijk

WINTERSWIJK - Op zaterdag 27 juni 2026 vindt op de Algemene Begraafplaats aan de Kerkhoflaan de onthulling plaats van een nieuw Moluks KNIL-monument. De plechtigheid begint om 14.30 uur en vormt een eerbetoon aan de eerste generatie Molukse oud-KNIL-militairen en hun echtgenotes die zich in Winterswijk vestigden.

Foto certificering DigiTaalhuis 2026

DigiTaalhuis Achterhoek behaalt kwaliteitscertificaat met hoge score

ACHTERHOEK - DigiTaalhuis Achterhoek heeft opnieuw het officiële kwaliteitscertificaat ontvangen van de Certificeringsorganisatie Bibliotheekwerk, Cultuur en Taal (CBCT). Met een totaalscore van 61 van de 69 punten laat DigiTaalhuis Achterhoek zien dat de kwaliteit stevig op orde is. De score ligt ruim boven de minimale certificeringsscore én boven het landelijk gemiddelde.