Winterswijk, Netherlands
Terug

Marissa Tervoert Nederlands kampioen kegelen

Schermafbeelding-2018-05-06-om-22.45.01
michiel |  | Aangepast op

Marissa op de hoogste trede. Foto: PR

Marissa Tervoert is bekroond tot Nederlands kampioen kegelen bij de dames tijdens het NK Kegelen in Malden. "In het bestaan van de Winterwijkse Kegelbond heeft nog nooit iemand het gepresteerd om in de hoogste klasse (A-klasse) dit te bereiken", laat Gerrit Hendriksen, voorzitter van de Winterswijkse Kegelbond, weten. "Wij zijn als Winterswijkse kegelaars trots op Marissa."

De Winterswijkse deelname in Malden bestond uit twee heren dames. Marissa werd eerste in de A-categorie met een gemiddelde score van 84.11. Vera Lensink, die zich ook plaatste voor de finale, eindigde als vierde met een gemiddelde van 81.56. 

De deelname bij de heren bestond uit Sven Tervoert en en Ben Woordes. Sven werd negende met een gemiddelde van 85.78 en Ben eindigde op een vijftiende plek met een gemiddelde score van 83.89. "Ook een perfect resultaat tussen de nationale toppers", aldus de voorzitter van de Winterswijkse Kegelbond.

Zondagavond om 20.00 uur vindt de huldiging plaats bij de kegelbanen van het Hamaland bij Party Centrum Nijenhuis.

Lees ook

foto boek burgemeester juni 2026

Jubileum Molen Bataaf: boek en historische fietstocht

WINTERSWIJK - Met een goed bezochte receptie vierde Stichting Molen Bataaf vrijdag, samen met vele vrijwilligers, buren en andere relaties die zich betrokken voelen bij de molen, twee jubilea: het 25-jarig bestaan van de stichting en de 225e verjaardag van de molen. Ook burgemeester Baukje Dijkstra was aanwezig bij deze dubbele jubileumviering.

Wethouder Elvira Schepers

Wethouder Elvira Schepers-Jansen neemt afscheid na zeven betrokken jaren in Winterswijk

WINTERSWIJK - Na zeven jaar inzet voor de Winterswijkse samenleving neemt wethouder Elvira Schepers-Jansen afscheid van haar functie. In deze periode heeft zij zich, samen met inwoners, organisaties en partners, met hart en ziel ingezet voor een sociaal en verbonden Winterswijk.

GTW 475 rondrit naar houtzagerij Nijhuis Groenlo

Cultuurbus rijdt op 21 juni naar Kasteel Slangenburg

WINTERSWIJK - Vorig jaar jaar startten Sociaal Team de Post, Transit Oost, gemeente Winterswijk en Boogie Woogie met de Cultuurbus. Dat was zo’n succes dat er ook dit jaar weer met de bus gereden wordt. De eerste rit zijn inmiddels geweest. Vrijdag 19 juni is de volgende. Die rit gaat naar Kasteel Slangenburg in Doetinchem.

seniorencamping beth san aalten

Seniorencamping Beth San Aalten een blijvertje

AALTEN - Voor het derde jaar wordt de prachtige tuin achter woonzorgcentrum Beth San aan de Ludgerstraat in Aalten omgetoverd tot een heuse doch tijdelijke camping. Bungalowtenten uit de jaren 70, oude kleine caravans aangevuld met meer zomerse sferen laten je terugkeren naar vervlogen tijden. Dit jaar zal ook vrijetijdsmarkt Obelink een deel van de aankleding verzorgen.

storage share

Storage Share opent locatie in Winterswijk

WINTERSWIJK – In Winterswijk is een nieuwe aanbieder van opslagruimte neergestreken. Aan de Ambachtstraat 75 wordt een bestaand bedrijfsgebouw ingericht als self‑storagevoorziening. De locatie krijgt een totale oppervlakte van 4.500 vierkante meter. De eerste opslagunits zijn inmiddels in gebruik genomen; de rest volgt in fases naarmate de verbouwing vordert.

gemeente

College presenteert jaarrekening 2025

WINTERSWIJK - Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Winterswijk heeft de jaarrekening over 2025 vastgesteld. In dit document blikt de gemeente terug op de belangrijkste financiële en inhoudelijke ontwikkelingen van het afgelopen jaar. De gemeenteraad neemt op donderdag 25 juni een definitief besluit over de jaarstukken.